Andrahandsmorsa

Imorgon ska jag och sambon ut och äta med några vänner.
Det ska bli superkul och trevligt och gott och skönt... Samtidigt som jag är hur nervös som helst.
Det är första gången vi lämnar vår dotter till hennes mormor mer än tre timmar.
Ni som har barn ler mesigt, lägger huvudet på sned och förstår precis hur det känns. Ni som inte har barn har förmodligen slutat läsa innan den här meningen.

Alltså jag veet ju att det kommer att gå bra! Jag veeet ju att även om hon skulle bli ledsen så finns det ju ingen som är bättre att ha som andrahandsmorsa än mormor. Men ändå.

Antingen får jag dricka hejdlöst med vin för att dämpa ångesten, eller så får jag ringa en gång i kvarten. Då är ju risken att jag ev hör henne gråta och galopperar hem på en gång.

Tro mig, ni kommer att höra mer om det här.

Nu ska jag simma med bebisar. Eller rättare sagt gå på knä i en jättevarm bassäng.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas att ni får det trevlig! Och ja visst la man huvvet på sne liite:-) Men du var inte orolig(jag veeet lätt att säga svårare men det går) Din mamma tog väl hand om dig (och syskon) och det blev väl människa av det eller?
Som sagt ha det så mysigt och njuuuut du är fri! Ett tag iaf. hahha

2007-11-16 @ 10:32:00
URL: http://thegustafssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0