Begränsad spontanitet borde det stå på min dörr istället för Ingen reklam tack.

Jojo, en till vecka är förbiii.

Vi har varit förkylda som sagt så det har inte hänt så mycket alls.

Men idag är det fredag!
Jag har marinerat kött och snart öppnat en flarra rötjut.
Ska steka köttet och dricka upp vinet för er som inte förstod det. 
Och nej, jag gör det inte ensam.

Messade en kompis för ett tag sen och skrev att jag va sååå sugen på att gå ut ikväll. Nu är det näst intill en omöjlighet eftersom vi har småbarn som är mammiga allihop, men iallafall, så att hon vet liksom.
Man behöver träffa lite annat folk än mammor och barn alltså. Behöver är att ta i i underkant, man måste. Missförstå mig inte nu, jag tycker ju om att vara hemma och vara perfekt morsan ( som alla vet att jag är), men ibland måste man göra sånt där så att man inte glömmer bort sig själv, u know.

Jag har en granne som är mkt trevlig. Vi har sagt flera gånger när vi ses här utanför att "vi borde träffas nån kväll" , men det brukar ju aldrig bli så, det är bara nåt man säger för att va mr niceguy och som rinner ut i sanden.
Men här om kvällen när jag sagt till henne att jag skulle komma ner och ta ett glas rödvin , men inte kom iväg för att Johan drog och tränade, då kom hon upp och knackade på!? SÅNT tycker jag om. Att man vågar vara spontan. Hon kom in och vi hade massor att prata om. Mer sånt.
Det beror ju självklart på vilken granne det är då förstås. Vissa vill man INTE att de ska knacka på och va spontana, om ni förstår va jag menar. hehe.

Tjoflöjt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0