Farsdag och Pitt i Anna.

Tänk om allt bara var tvärtom en hel dag?

Jag går upp på morgonen, gör onyttig frulle till mig själv och sätter mig framför datorn och spelar poker ett par timmar. Fotbollen är på i bakgrunden.
Sambon däremot går upp och byter blöja, gör välling, tar fram kläder till den där lilla och hänger en maskin tvätt. Samtidigt alltihop.

Mamma ringer och säger att hon precis varit ute och sprungit på kungsholmen och att hennes man är och gör naglarna.


Senare ringer mina kompisar och säger att de vill dricka öl med mig in da city. Överväger starkt och utan att kolla med sambon förstås. Det behövs inte, han e ju ändå hemma.
Just nu e han och lillan och fikar med några kompisar. Han skulle handla på hemvägen.
Jag njuter av att vara själv bara.

Tänk om det kunde vara så en dag? Då menar jag att det skulle vara så utan att jag skulle ha dåligt samvete. Det skulle liksom bara va självklart. Mohahaha.
Nejdå, det e inte så farligt faktiskt.

Jag fick ju middag serverad igår kväll inklusive allt. Tända ljus och allmän tomtebolycka bara. Imorse fick jag sova en timme extra och jag menar hey...det e värt typ MKT. Går inte att mäta i pengar alls.

Idag är det Fars dag. Om jag inte var så hård på särkrivningsregler så skulle jag fira den genom att kolla på Stefan och Krister.
Istället köpte jag morgonrock och strumpor till pappan Persson. Han blev glad.

Borde finnas Syrrans och Brorsans dag oxå ju.
Dyrt för mig iofs.

Nu ska jag göra Pytt i Panna. Tänk om det hette Pitt i Anna.
Vore kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0