Charmigt med hembakt?

Ja hörrni, vad säger man?
Det är trevligt och kul att ha namngivningsfest.
Det är oxå en stress utöver det vanliga. Iallafall när man som jag, inte sover mer än två-tre timmar i sträck (ja jag vet att jag tjatar om det men hey, prova får ni se).
Jag hade en enorm hjälp igår av min mamma och hennes man. Annars vete tusan hur det gått.
Jag sa till mamma "vi ses i lokalen tre timmar innan så hinner vi fika och snacka lite innan alla kommer".
Hahaha, det va kul.
Sprang och köpte blommorna en kvart innan.

Otroligt kul och nästan rörande hur folk engagerar sig när de kommer dit och har köpt en massa fina presenter och allt... stort.

Jag måste ju nämna det med fotografering oxå. Själv e jag allergisk mot kort där alla är "uppställda" på rad och ser så där ärligt och äkta glada ut. Men det skulle förstås ställas upp på rad... Men ok, det var fyra generationer på plats, då e det nästan ok.
Man e ju skitsnygg hur som.
mohahaha.

Presentöppning tillhör oxå en sån grej som borde va olagligt. Många mungipor snörptes åt när jag sa att vi skulle öppna presenterna i lugn och ro för att verkligen se vad vi fick. Men sån e jag, lite knepig.

Svettig, hungrig och hur jäkla trött som helst, gick jag hem vid halv tio för att få sova. Packade sambon och lite släkt va kvar och fick städa ur lokalen. Inte mer än rätt. :-)

Jag ska oxå säga att det faktiskt va JÄTTEsynd om mig i fredags.
Hade enorm tandvärk hela förra veckan men hade chyssta värktabletter hemma så jag tänkte att det kan vänta.
På natten mot fredagen så gjorde det så jäkla helvetes ont ( jo i såna sammahang får man visst svära) så jag ville bara dunka huvudet i väggen. Betong helst.
Hade tur som bara attan och fick en tid på fredagen kl 16,30 hos en lokal tandläkarinna. Hon påbörjade en rotfyllning, dvs borrade ur och tog bort det som gör ont. Typ hela tanden.
Alla borde få känna på den värken ett tag för tro mig och jag är inte religiös, man uppskattar livet en aning mer efter den värken.
Efter det var det bara att stolpa hem och baka tårtor, klippa, klistra och se glad ut. Och det gjorde jag verkligen.

Jag ser fortfarande glad ut.




Kommentarer
Postat av: Therese

Hello! Jo nu är man tydligen på väg uuutfööör för jag har idag köpt tidningen Allers!! jojo det stämmer men till mitt försvar det var ett julnummer och eftersom att jag är en nörd och ÄLSKAR ALLT med julen Även om det faktiskt bara är oktober.."till mitt försvar så var det julnummer" ja du hör ju hur det låter..am lost!

Ha det gott!!
Kramar..och jo jag har oxå börjat blogga, Intresse??

2007-10-18 @ 20:12:57
Postat av: me

ge mig bloggadressen!!! :-)

2007-10-18 @ 20:56:59
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0