Igår gjorde jag pizzadeg.

Idag pratade jag med en kompis som har tvillingar som är ett år och två månader, eller som alla perfekta mammor säger, de är 14 månader. Hehe, när de fyller arton så ba...grattis på 216 månaders-dagen!

Hoppas jag räknade rätt nu.

Anyway, hon e cool med dem...de kan skrika och härja och busa och hon e bara lugn i allt kaos. Men framför allt så är hon lugn när det gäller KLADD och spill.

Jag har ju typ fobi för kladd. Alltså, att baka och knåda deg är ju okej, men det är fortfarande snuskigt att ta i kladdiga saker. Jag ser ut som om jag målat naglarna så fort jag ska ta i en deg. För att inte snacka om när man ska ta upp grejset i diskhon. UÄK.
När jag ska rensa avloppet så hulkar jag en gång i sekunden och springer efteråt runt och ser ut som en tant som sett en mus.
Råtta låter bättre kanske.

Så idag tänker jag tacka (man ska vara tacksam för minst fem saker om dagen juh) för diskhandskarna! Dessa gula underbara fenomen som skyddar mig när jag diskar, skurar och gör lite andra äckliga saker(nej, inte de sakerna).

Ska bli mkt intressant att se när monstret börjar äta själv...herre min tid, hur ska det gå.
Jag har redan lite jobbigt när hon får en tesked puré om dagen. Är där och torkar direkt.
Finns det terapi tro? Kladdskola?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg syrran/Max

2007-10-10 @ 17:02:38
Postat av: me

Tanx broooo!

;-)
ses på lördag, puss

2007-10-11 @ 10:50:16
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0