Jag har ju bara ett barn.

Lördag igen.
Som den pensionär jag är så sitter jag nu i mysbrallor och njuter av att vara hemma och kunna sitta framför datorn bara.
Hmpf! Back in da days så skulle man varit i partyhögform just nu! Stått och sminkat sig med ett glas vin i handen och klura ut vem som skulle utnyttjas för att köra eller vem som bara skulle utnyttjas. Tyckt att smink va överskattat och att det bara e ruggugglor som behöver sådär mkt svart runt ögonen.
Lite senare hade man sminkat sig igen och tyckt att "sotigt e ju cool" runt ögonen. Tar på lite till. Schnyggve.
Ännu senare hade man fattat att i förorten finns det ingen som kör en lördagkväll. Vi får väl lov att gå ut till det gamla lokala haket som alla hatar alla dar i veckan förutom lördag mellan 23 och 03, då det är ganska kul tydligen.

Ja ni fattar ju själva vilken skillnad det är på en nu från den tiden.
Men jag trivs gott folk, som fan.

Haft en heldag in da city med mamma och hennes man. Ätit gott, shoppat fint, proffsfikat och sett min dotter bli extremt bortskämd med uppmärksamhet. Det e okej.

Jag tycker det e helt okej att åka tåg. Buss med för den delen. No problems at all. Men en sak kan jag störa mig på. Bakterieskräcken.
Så fort jag tar i nåt så tror jag att jag ska få kräksjukan a la vinter. Fy fan va jobbigt det e.
Men lösningen e våtservetter har jag kommit på. Det går ungefär arton tusen stycken när jag åkt pendeltåg från Previllage.

För övrigt så har jag tusen tankar i huvudet hela tiden just nu. Stressar med allt bara för att ha tid till denna där när hon e vaken.

"Tog jag ut bajsblöjspåsen fan det kommer lukta va e nyckeln till soprummet jag måste diska innan disken GÅR ut själv usch blä hänga tvätten vika den och stryka men fan det gör jag aldrig ändå skit i det var e headsetet har jag välling med mig Kaffe tack  fan de va kallt när johan kommer hem ska jag träna måste ta fram kläder till det så det bara e å dra damn hon fyller år idag skulle skicka kort skitsamma kaffe tack ska lägga fram skrutts kläder och göra klart de där fotoalbumet ring gudmor senast ikväll kaffe tack har jag våtservetter kvar när åt hon sist efter hon sov när sov hon sist fika med henne va ska vi äta ikväll kaffe tack fan va arg jag blir på vagnen den e tung när ska jag hinna bajsa"

Kommentarer
Postat av: Therese

hahaha du ör rolig got dammit!

Ha re gott!

2007-10-20 @ 22:39:07
URL: http://thegustafssons.blogspot.com
Postat av: Sis from another mother

Haha! det är så jävla mkt nu!
En annan var ute o festa hela natten o mår som jag förtjänar.. men är nog hellre bakis än att ha alla dom där tankarna i skallen 24/7 !
Måste gå åt en heel del kaffe ..

2007-10-21 @ 15:56:07
URL: http://Mathildafromotheblock.blogg.se
Postat av: sis

Festa hela natten? fy fasen va jobbigt och tråkigt och tungt och..alldeles.. alldeles...underbart!!

Eh vadå another mother? jag hajar inte.

2007-10-21 @ 17:00:04
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0