Everymansright is very good.

Nu är vi hemma från Åland igen. Underbart är ett understatement när det gäller att få sova i sin egen säng igen. Satan, va skönt det är.

Vi har haft det jättemysigt och huset va jättenice. Stooor gräsmatta som gav en smak av hur det är att ha trädgård och barn; Okej du har bara pyjamas, men ta på dig skorna och gå ut och lek innan frukosten iaf.
Mycket skönt.
Vädret har varit kanon hela tiden förutom igår, så klaga verkar asdumt.

En rolig grej, tycker jag och bara jag, var att en av anledningarna till att hyrde hus på Åland, var för att min kära man ska ha bra fiske i närheten och att han glömde alla fiskespön hemma. Stackarn.
Mohahaha!
Borde inte skratta åt honom alls, det är ju samma hemska sak som att jag skulle glömma concealern hemma. Liksom ba.
Allemansrätten i Sverige är en grym grej. Man kan i stort sett fiska nästan var som helst. På Åland kan man inte det utan fiskekort antingen från turistbyrån eller från den som äger marken. Hur tar man reda på vem som äger marken då? Inge krångligt alls.

För mig är det ju bara kul att va borta från den här byn som jag gått i med barnvagn i typ ett år, så miljöombytet var värt mer än det mesta. Sambon fick ju typ lappsjuka efter tre dar utan varken fiskespön eller internet. Så när vi bestämde oss för att åka hem en dag tidigare för att vädret ändå var dåligt, så blev han uppåt värre och visslade "Stockholm i mitt hjärta" när han städade.

Idag åker vi till Simrishamn för att va där typ en vecka. Det blir oxå skönt.
Vi ska bo över i Ljungby (av alla jäkla ställen), för att det blir för långt för lilla skrollan att åka bil i sex timmar. Jag fasar dock för de fyra timmar vi har till Ljungby. Men när jag tänker på att jag ska få hotellfrukost imorrn så blir jag glad igen!

Tjoflöjt da


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0