Påkerfejs.

Asså, jag e ok faktiskt. För er som va så jäkla oroliga.

Skulle ta en rejäl whiskey när jag kom hem men den va slut och det fanns ingen finsprit i huset alls.
Jag tog C-vitamin, två vitlöksklyftor, honungsvatten och för sökerhets skull en samarin oxå.
Känner mig rätt okej idag ändå, efter två alvedon och en kaffe.
Magen e lite trotsig bara. Va konstigt?

Igår satt pedagogsambon och skulle lära äldsta dottern poker.
Jag stod och diskade och log lite för mig själv.."Lycka till, du e inte så vass på att förklara och hon e faktiskt bara elva år". Kaxig som få. Jag har ju inte lyckats lära mig och jag e ju smart liksom.
Vilka satt senare och spelade texas hold em (eller vafan det heter) för fulla muggar?
"Jorå, pappa, jag höjer nu, sug på den"

Det finns hopp för framtiden ändå.

Sen fastnade jag och lillskiten i hissen.Värsta dunsen och sen stopp bara. Det var traumatiskt faktiskt, jag såg värsta scenariot framför mig med räddningstjänst och ett hungrigt barn som bara skriker.
Det varade trots allt en hel minut eller två.

Nu ska jag låtsas jobba lite för jag har ingen lust idag. Alls.





Kommentarer
Postat av: Mathilda

Bra att du alibi jobbar, ända rätta.

2009-02-19 @ 13:37:56
URL: http://mattimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0