Kaffe bara tack.

Nu ska tydligen alla börja ett nytt liv.
Sluta röka, inte äta godis, inte äta fett, inte sitta på sofflocket, inte dricka alkohol och bla bla bla.

I min värld så ska man inte säga inte, till att börja med.
Inte säga inte.
Man ska istället då bli rökfri, äta mindre godis, äta rätt fett, röra på sig och dricka mer alkoh...nej, dricka mindre.
Alla är så tokinne på vad man inte ska göra hela tiden.
Jag tror att om man först börjar med att lägga till nåt roligare i sitt liv så kommer det andra av sig självt.
Tex om man ska sluta röka (näää, inte jag såklart) så kan man ju börja med att röra på sig oftare, vilket då borde leda till att man kanske blir mer motiverad att vara sund och så.

Ja, jag blev lite allvarlig men ärligt...Nytt år, nytt liv tydligen. Varför det?
Jag e nöjd med mig själv som jag är. Iofs e jag så jäkla bra på allting så det e inte så konstigt kanske.

Alla borde ha ett nyårslöfte att njuta av varenda dag.

Ett nyårslöfte som jag har är iaf att bli bättre på att säga ifrån och nej. Jag säger oftast inte ifrån när jag blir behandlad på ett sätt som jag inte tycker om. Tokigt det där.
Nu jäklar ska jag säga ifrån minsann!
Kommer typ skälla ut alla som säger emot mig.
Mohahaha, fasen va kul egentligen. Ringer upp alla företag som skickat faktura till mig denna månad, och skäller ut dem eftersom jag tycker att de behandlar mig på ett sätt som jag inte tycker om.

BTW, det va jättesynd om mig på nyår eftersom jag hade halsfluss.
Men jag fick iaf penicillin! Fatta, va läskigt det är. Man slår ju ut allt eget immunförsvar. Efter tre dagar hade jag världens finaste hy och en mage som inte ens klarade av att äta filmjölk. Sjukt alltså.
Jag la av efter fyra dagar. Nej, jag vet det får man aaaabsoluuuut inte göra.
Men jag e ju tuff jag ju.

Nu ska jag dricka en starkt kopp kaffe och njuta av att min mage pallar det.


Kommentarer
Postat av: Carina

Äntligen! Som jag har väntat... ;-)



Kram på dig!

2009-01-08 @ 08:25:42
Postat av: Ana

Sunt skrivet tjejen, sunt!

2009-01-08 @ 10:24:58
Postat av: Ludde

Kan inte annat än hålla med dig! Gör det som du mår bra av!



Fortsätt så!

2009-01-08 @ 22:32:53
URL: http://stockholmsludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0