Och nu kikar snödropparna upp minsann!

Ikea för hela slanten. Hela helgen. Lunch lördag och söndag. Jag älskar att äta där. God mat, bra för ungar och dessutom mycket efterrätt.
Jag är konstig, jag vet.
Vi har handlat mycket lull-lull. Tavlor, lampor, mattor, ljus (såklart) och blommor. Det är sånt som gör det mysigt hemma tycker jag. Grönt och varmt.
Jamen tyyyyp för fan. Håll bara med vetja.

I övrigt har det varit lugnt. Vinglaset och de TV-program som bjuds. Jag är ju nörd så jag kollar på Så ska det låta och melodifestivalen. Sådeså.
Men jag är ju förortsmorsa oxå.

Fatta i lördags morse...Jag vaknade kl 8 och ingen va vaken. Satte mig med en kopp kaffe framför datorn och väntade. Kl 9 kunde jag inte hålla mig utan va tvungen och se om ungen levde. Jag fick väcka henne! Det är ju en dröm egentligen. att vakna innan sina barn. Då har man fått sova ordentligt asså.
Händig unge det där!
Ringde en kompis senare och berättade om den underbara morgonen. Hon va typ arg och sa bara småbittert att hennes skruttar minsann vaknade kl 6. Jag släppte ämnet helt.

Idag när jag stod i en kö på arlanda på ett fik, så träffade jag på världens bittraste människa. Ja, faktiskt mer bitter än du Sis. Hon va sur på allt. Visste inte va kön började och verkligen inte var den slutade. Hennes man va tydligen helt värdelös eftersom han inte visste vad han ville ha. Det var för jäkligt tråkigt väder och hennes skor var blöta, och jag citerar; in på bara lästen. Vilken sur gammal kärring tänkte jag nästan högt och när jag fick min stoooora kaffe så skrek jag nästan; TACK Snälla, vad gott det ska bli!!  Gick därifrån med värsta smajlet och va nöjd att jag inte kommit dit hon är. Bitterfittvalley.

Nu ska jag kolla vad vi ska äta ikväll...kommer aldrig på nåt nytt. Trååååkigt.
Äh, vi tar Ikea fanimej.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

haha, Bitterfittvalley.

helt underbart

2009-03-08 @ 19:46:37
URL: http://mattimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0