Utskällning.

Jag bara måste skriva om det här med bonusbarn och varannan vecka etc...

Har många i min närhet som har det så och blir lika förvånad varje gång jag hör diskussioner som kommer upp...
Jag själv är förskonad och har fullständigt mänskliga ex och mammor i min närhet, skulle tom kunna träffas allihop och ha trevligt. MEN, det finns tydligen och uppenbarligen ett gäng därute som inte funkar så.

Tex, det här med när man ska ändra något i planeringen med barnen, en dag extra eller hämta/lämna tidigare el senare...Ja då ska det bli en grej som låter ungefär som "Men jag har faktiskt planerat saker, jag kan inte ta min dotter/son nu...

EHHH, va!? Om min skrutta bodde hos sin pappa varannan vecka så skulle jag inte göra annat än att längta efter henne och vilja ha henne hos mig. Är det jag som är konstig då?

Om hennes pappa ringer och säger något om att han hämtar en dag senare så skulle jag bara se det som att jag fick ha henne en stund längre. Självklart ska man ha barnen ungefär lika mycket, men en kompromiss är väl inte så jäkla svårt? Eller? En högtidshelg tex, den delar man väl på om man är normalt funtad. Barnen är viktigast punkt
"Nej, det är faktiskt din helg nu och jag har andra planer"
Jisses, man upphör aldrig att förvånas.

Måste väl tilägga att det säkert är svårt om man är väldigt olika, mamma och pappa, asbolut! Men jag förstår det ändå inte.
Men det är väl jag som är knäpp helt enkelt. Jag som vill ha min dotter och dela det mesta med henne.
Vårdnadstvister där man bråkar om vem som ska ha vårdnaden, det har jag lättare att förstå faktiskt.

Fy på dumma föräldrar!

Kommentarer
Postat av: puckot själv

Jamen jag vet att tillägga stavas med två L och att asbolut inte är ett ord.

2009-03-31 @ 13:34:07
Postat av: Bonusmodern

Är rörande överrens... jeeeesus!

2009-03-31 @ 15:41:36
Postat av: Therese

Tycker precis som du.



KRam

2009-03-31 @ 19:15:52
URL: http://familjelivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0