Fläbbobäbbo.

Middag avklarad och alla ljus tända. Jag tjatar men my god va vädret e nice. Kallt ute, varmt inne.
Rödvin i finaste glasen som jag fått av min fina vän A, som btw alltid e snygg. Sjukt orättvist och inte alls en kompis man vill visa sig ute bredvid.

Jag ljög för er, jag har ett nyårslöfte. Jag ska bara äta godis en dag i veckan.
Har gått upp sen jag slutade röka å på helt fel ställen asså. Inbillar mig att mindre godis ska minska det jag lagt på mig (och göra mig snygg).
Det kommer kanske inte att gå alls, men det är ju ett ganska okej löfte ändå.
När jag böjde mig ner vid ugnen här om dagen så så jag min härliga mage. Den e sjukt äcklig å helt utan humor.

Ja ja, tänker ni, den va ju stor.. Nää, kanske inte så stor men mycket större och fläbbigare än vad den var för tex 6 mån sen.
Att jag dessutom har gråa mysbrallor och en tofs gör ju inte saken bättre. Det går utför här asså.
Men vi  får se vad som händer. Höfterna är liksom mjukare just nu oxå. Mjuka å gungiga när jag går. Inte alls som brösten. De bara är.

Små.

Idag träffade vi mamma och A på Stinsen för fika och shopping. Blev mest fika eftersom shopping ändå inte e kul. Eller så e det kul om man har pengar.
Jaja, jag handlade ändå. Weak as I aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.

Jag har kommit på en sak som jag och sambon e väldigt bra på. Det tog tid,haha. Nä, men vi utgör en väldigt enad front gentemot vår lillkorv. Vi tar beslut tillsammans om typ allt som gäller henne. Ner till minsta detalj.
Vi kan vara oense mellan oss båda, men gentemot henne står vi alltid enade. Det är faktiskt jäkligt skönt. Viktigt oxå tror jag.
Jamen va fan, jag kan väl få skryta om att vi e bra på nåt? Lägg av å hacka nu asså.
Självklart kan vi tjafsa eller argumenteeera som det heter, och även framför henne, men det vore ju konstigt om det inte var så. Happy family liksom.
Happy scary family i så fall.

Nu ska jag äta godis, tjo!


Här har vi koppen som intogs efter långpromenaden i kylan. Varm choklad, starkt kaffe och en klick grädde.
Okej, jag ringer Anna Skipper. Hej.


Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till med icke-godis-ätandet!Och du magen..I är ju inget att oroa sig för.Men det är ju du som ska vara nöjd.Punkt!Förresten så lägger väl kamrena på 5 kilo så jag behöver kanske se den IRL ypu know:-)



Du det du beskriver om dig och sambon, det är som jag och R alltså.Vi är ett helsike till team:-D



Ta hand om dig nu

Kramar

2010-01-02 @ 20:54:27
URL: http://familjelivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0