Trollmor.

Jag ska inte tjata men hey, sover man inte bra så mår man inte bra.
Det är liksom en utgångspunkt för att allt det andra ska funka.

Jag har aldrig sovit speciellt bra. Ligger alltid vaken längst och somnar sist. Går och lägger mig först men somnar sist. Är tröttast men somnar sist.
Skulle ge iaf min vänstra hand för att få sova sådär djupt som vissa gör. Så tungt så att man måste putta på en för att man ska vakna, kanske till och med ganska hårt. Jag vaknar bara nycklarna sätts i dörren å sambon kommer hem.
Nycklarna i porten, typ. Ni tror att jag skämtar, jag vet, men det är helt sant.
Jag vaknar även när lillkorven går ur sin säng i ett annat rum. När hon kommer in till mig är jag mer vaken än henne.
Man kan ju diskutera varför till oändlighet, men hur jag ska lösa det vet jag inte. Kanske måste ta till det hårda artilleriet.
Har tabletter och piller i massor men har än så länge bara testat. Det  är inte ett alternativ. Allra minst en lösning.
Men fatta hur det lockar.
Om jag har druckit vin eller festat så blir det alltid några timmar av djup sömn, men aldrig mer än 5 tim i sträck.
Börja dricka på heltid är ju trevligt iofs, men ingen lösning heller. Hahaha, det vore nåt.

Nu har jag fått skriva av mig om det så nu kan vi gå vidare.

Igår var det middag hos brorsan och hans andra hälft, som dessutom är den trevliga delen av de två. Mohahaha!
Kul, gott och tävlingsinriktat är tre ord som sammanfattar kvällen.

Lillkorven är hos farmor och jag pratade med henne nyss...Min lilla skrutta kan prata, herregud vilket bubbel det är hela tiden. Så jääälla fin asså.
Ska hämta henne snart minsann. Längtar redan när jag lämnar henne.

Nu ska jag väcka pappan i familjen. Han e lite mer värd idag än vad han va sist jag skrev. Han kan få köpa mig nåt fint idag så ska det väl va löst.
Jag e inte svår, det kan vi va överens om.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Men stackare! sluta med kaffe o ligg inte o grubbla så mkt så kanske du kan sova som en normal människa..

2010-01-10 @ 15:50:08
URL: http://mattimon.blogg.se/
Postat av: M

Det är en hel vetenskap det här, men jag tror att du måste jobba bort hypen med sömnen. Kanske tom tala med någon i början? Om man är riktigt jävla slut i kropp OCH huvud brukar man ju somna gott, t.ex. när man är i fjällen. Dock ska man ju inte träna för sent.. Sedan svala, nytvättade lakan är ju mys :) Hoppas det blir bättre.. M

2010-01-10 @ 17:17:10
Postat av: Jag

Sluta med kaffe? Du e ju inte klok. Jag dricker inte kaffe på kvällen juh...! PUSS



M: Jo jag har provat ALLT förutom att prata med nån då...Ska ha det i åtanke. Tack snälla för råd.

2010-01-10 @ 19:15:40
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0