Tryggve.

Skulle ba säga en sak..

Vi har en hostmedicin här hemma som vi gett lillkorven när hon hostat nån gång.
Receptfri tänker jag, då är det ju rätt milt och ofarligt och så.
Yeah right.
Jag trodde i min enfald att hostmedicin gjorde nåt i halsen och typ lungorna. Lenade litegrann så att man slutade hosta liksom, ja ni fattar.
Men på flarran står det följande;
Nipaxon dämpar hostreflexen genom påverkan på hostcentrum i hjärnan utan att påverka hjärnans funktion i övrigt.

Fy.
Det där sista känns ju oxå jävligt tryggt.


Kommentarer
Postat av: Fia

Är det sant!!? Vad sjukt! Bojkotta!

2010-03-21 @ 11:41:39
Postat av: Jag

Lätt! Tacka vet jag Cocilana, det e iaf morfin i.



2010-03-21 @ 16:06:43
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Fia

Japp, jag har mammas i min kyl som jag funderar på att sälja till någon knarkare. Kanske du vill köpa? Mohahahahaha

2010-03-22 @ 09:52:13
Postat av: jag

Ja jävla fi fan asså. Vaskaruhaförn?

2010-03-22 @ 12:13:53
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0