Rubrik

Godmorgon, det är torsdag. Inte för att det spelar nån roll men om ni glömt. Här hemma är det lugna gatan kan man säga. Magsjukan på dagis håller fortfarande lillskrutt hemma. Taskigt, men hon e rätt nöjd iaf. Filmer, pärlor, målarmaraton och fika hela tiden. Jag börjar så smått återhämta mig. Kan inte resa mig eller böja mig med hjälp av magmusklerna, men hey, de skar faktiskt upp min mage. Fan va sjukt det va. Jag vill liksom va fit for fight nu men en vecka kanske är lite för kort tid. Ett tips är att inte sätta i halsen när man e snitttad. Det går nämligen inte att hosta. Jag gav mig fan på att jag skulle amma den här gången och fick precis igång det tills återbesöket där de sa att han hade gulsot och måste proppas i med mat hela tiden. Så nu får han ersättning. Till min stora besvikelse. Jag vet att det inte är nåt fel med det men jag känner mig iaf otillräcklig som mamma. Hade vi levt för hundra år sen så hade han inte fått nån mat. Kanske getmjölk. Men å andra sidan så hade ju jag dött när jag skulle föda lillskrutt, så det är inget att spekulera i. Jag går omkring och sjunger Popular med Saade, hela tiden. Betyder det att jag är en nörd eller att han kommer vinna mello? Både och bergis.

Kommentarer
Postat av: Fis

det där med att inte få sätta i halsen låter jättefarligt!

2011-03-10 @ 17:26:46
Postat av: Therese

Du är så jäkla underbar.Just loooove your blog och sättet du skriver på.

Vad skönt att du kan ha hemma Molly då det går magsjuka på dagis.Snacka ångesten hos en annan då man faktiskt inte kan (fan du vet ju) och man undrar om man kanske kan VABa i förebyggande syfte hahaha. Då jag var FL så körde jag oxå på den melodin.Stanna hemma med storan och det var såå skönt att kunna det.DEt där blev ju svammel då:-)

KRamar och trevlig helg!

2011-03-11 @ 07:07:31
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0