Almost there hela tin.

Sen jag blev tvåbarnsmamma har jag hela tiden känt mig otillräcklig. Det är ett ord som passar perfekt. Jag vill så mycket och pallar så lite. Är långt ifrån den supermamma jag skulle vilja vara. Tror att alla som har fler än ett barn vet precis vad jag menar. Hoppas jag. Jag vill ge mina barn Kärlek, trygghet, närhet, ömhet, kunskap och ungefär en miljard grejer till. Det tycker jag inte att jag gör. Jag försöker och vet att jag gör ett bra jobb, men ändå aldrig tillräckligt. Ska det kännas så? Det känns mer nu när man faktiskt måste låta en av dem vänta eller till och med stå över de dem vill ibland. Jag vet att jag säkert skämmer bort dem båda men hey, så länge de lär sig rätt, fel och att bete sig bra mot andra och sig själva, spelar det nån roll? Jag är deras mamma, jag har satt dem till världen och det de behöver kunna om den står jag för. Och pappan såklart. Men han har inte samma tankar som jag, tacka fan för det. Då skulle de ha två maniska dårar som ska lära dem allt. Han e bara cool. Han ääääär bara liksom. Fan va skönt. Ja, jag vill vara perfekt, men jag är inte det. Rädslan att jag ska sitta där om tjugo år och tänka att jag hade kunnat göra bättre, den skrämmer som fan. Även om jag vet att jag gör mitt bästa. För deras bästa. Ska man ge upp sig själv helt för dessa små oskrivna blad? Nää, jag vet, jag vet... Men ni fattar mina tankegångar? Jag har ju svaret på alla frågor och funderingar, men ändåå, ska jag försöka ännu mer? Finns det nåt jag missar? Så går tankarna idag... Pms kanske. Ha ha, man e bra jävla weird. Men jag fortsätter väl med affirmationen Jag älskar mig själv, är lycklig i mitt liv och klarar det mesta jag företar mig.

Kommentarer
Postat av: Veronica

JAG tycker du är super! Kanske inte hjälpte ett jota men ville bara säga det. xx

2011-05-25 @ 23:33:40
URL: http://eggdonation.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är precis så du ska känna, det är därför du är mamman. Att få dessa frågor och känslor gör så att du är ännu mer på tårna och alert. Keep up the good work!

2011-05-26 @ 07:42:18
Postat av: Jag

Tack V, det hjälper visst det! Fia, Har du ju rätt i såklart. Känns lite bättre när man tänker så.

2011-05-26 @ 08:28:39
Postat av: Therese

Jag känner precis som du där..Undrar när det kommer att gå över?

Men man gör vad man kan och man gör sitt allra bästa.För sig själv och sina barn.

Kram!

2011-05-26 @ 20:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0