Nu

Ja ni vet ju att jag suttit bredvid Molly tills hon sover. Alltid.
Inge somna själv där inte.
Nu har det känts lite knäppt med tanke på Charlie, så idag börjar steg 1 i mollysomnasjälvprojektet.
Hon är ändå fyra och ett halvt. Ju.
Blir kanske inte lätt men taskigt att inte låta henne lära sig det.
Steg 1 är att hon denna vecka ska somna själv med helt öppen dörr. Nästa vecka med något igenskjuten dörr.
Vanligtsvis tar det, när jag sitter bredvid, ca tre-fem minuter innan hon sover.
Jag gick idag ut från rummet 19,57.
Nu sover hon.
Får se om det går fortare imorrn.

Ni kan kalla mig nörd om ni vill. Det är okej. Jag är det när det gäller mina fina. Rutiner.
Mat, sömn och a whole lot of lööööv.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en bra idé ju.Fortsatt lycka till!

Kram.

2011-11-08 @ 20:41:17
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0