Bara för att ni ska njuta så mkt ni kan. Nu!

I fredags morse vaknade jag av att Johan skriker i panik på mig. Möter honom i dörren med Charlie i famnen, helt stel.
Han krampar och andas inte.

Jag skriker att han ska springa till grannen(som nu går under namnet världens Bästa) samtidigt som jag ringer 112.
-Jag heter Anna och bor på xxxx och min son andas inte.
 
Springer efter Johan och tar Charlie i famnen. Hon frågar i telefon om han andas. 
Jag skriker i panik till världens Bästa ; -Andas han?!
 
Han andas. Jag får dock inte liv i honom.

Vi får instruktioner via telefon hur vi ska hålla honom och vad vi ska göra. 
Efter de absolut längsta tjugo minutrarna i mitt liv så kommer ambulanspersonalen och tar över.
Då har han vaknat till liv och tittar på oss. 
Han sluddrar att han vill hem.
Johan, som nu har varit saklig och packat kläder, blöjor och snutte, åker med ambulansen.
Jag stannar hos Molly, som är ordentligt skakad.
 
Efter den längsta dagen EVER får vi åka hem med ett alla tester som går att göra akut. 
De kan inte säga varför det hände.
De kan inte säga varför han fick kramper och inte var kontaktbar. 
Remiss till EEG inom någon vecka.
 
Vi ligger den natten i sängen med båda barnen så nära det bara är möjligt. 
Vid varje hostning vaknar vi till med ett ryck och sätter oss upp.
 
Lätt den värsta dagen i hela mitt liv. 
Johans också kan jag lova. Han trodde att Charlie försvann ifrån oss, i hans armar.
 
På lördagen åker vi på återkoll med Mollys urinvägsinfektion. De skickar in oss till akuten med befarad njurbäckeninflammation.
-Ni måste åka in nu.
7 timmar senare får vi veta att det är en infektion i ena njuren. Penicillin 10 dagar.
 
Man kan säga att denna helg har gått i anspänningens tema. 
 
Jag tar ett glas vin nu och är jävligt ödmjuk inför livet.
Vad fan gör det om de spiller nagellack i soffan? 
Vad fan gör det om magsjuka går på dagis? 
Vad fan gör det om jag råkar svära så de hör?
Inte ett skit. Det gör däremot ont i hela kroppen om jag inte kramar alla mina kära så hårt jag bara kan. Hela tiden.
 
Njut av allt. 




Kommentarer
Postat av: Jenni

Fy fan vilken jävla mardröm! Inte för att det skänker varken ro eller tröst, men jag hade också oförklarliga kramper som barn. Bara den enda gången. Hoppas det är samma för lille Charlie. Som sagt, fyyyyyy fan. Kramar!

Svar: Ja, mardröm var ordet! Vi trodde båda två att han försvann ifrån oss.
Tack för trösten, det känns bra att höra sånt! Stor kram tillbaka!
Förortsmorsan

2014-03-24 @ 21:38:40
Postat av: Mathilda

Fy helvete va hemskt.

Det kanske finns en liten gud någonstans däruppe ändå.
Kram och kärlek

2014-03-26 @ 11:56:46
URL: http://mattimon.devote.se
Postat av: Denira

men kära ni!! Jag får ont i magen :( att du ens lyckades ringa 112. Fyfan stackars Johan jag kan tänka mig hur rädd han var och du med för den delen! Pussa på dina fina barn från mig.

Svar: Puss Denira!❤️
Förortsmorsan

2015-03-07 @ 20:51:09
Postat av: VENICE

Tack för att du delar med dig <3

Svar: Tack för att du läser ❤️
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 15:11:02
URL: http://iamvenice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jisses vilken mardröm!! Scenariet ingen förälder någonsin vill vara med om! Blev helt gråtfärdig! Håller med dig man måste ta till vara varje sekund av dessa små och låta barn vara barn=) <3

Svar: Tack, visst är det så!❤️
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 15:12:14
URL: http://emmastephanie.blogg.se
Postat av: Céline

Usch vilken mardröm.
Men vilken tur att det gick bra till slut.
Kram från Tokyo till dig och dina barn!

Svar: Åh, kram tillbaka till Tokyo! ❤️
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 15:25:54
URL: http://sunnykingdom.blogg.se
Postat av: lisilo.blogg.se

Mardrömmen! Fint att höra att allt gick bra tillslut.

Svar: Tack!❤️
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 15:52:31
URL: http://lisilo.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch vad laskigt! Absolut ratt. Man ska ta vara pa varje minut och njuta av tiden med familjen. Hoppas det gar lugnare till framover.

Svar: Tack och kram!❤️
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 16:46:13
URL: http://piccadillytears.blogg.se
Postat av: Matilda

Men usch så läskigt!

Svar: Ja fy! Men lärorikt 💙
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 19:21:01
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Theresa

Å fy så läskigt!!! Förstår att man blir väldigt ödmjuk inför livet när nåt så otäckt händer ens barn... Ta väl hand om er...

Svar: Detsamma! Varje dag ska man njuta av minsta grej ❤️😀
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 20:15:46
URL: http://mammaT.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja vad synd..

2015-03-10 @ 21:42:05
Postat av: Anonym

Låter som epilepsi anfall Bra med EEG.

Svar: Det visade att det var EP...
Förortsmorsan

2015-03-10 @ 23:15:00
Postat av: Sara Andersson

Nää men fyfan vad hemskt.. Får rysningar när jag läste detta. :(
Ja, man ska ta vara på livet medans man lever. Man kan inte förutse vad som händer och vi alla kommer tyvärr uppleva hemska dagar som kommer att komma oavsett om vi vill det eller inte. Nån dag kommer en närstående försvinna, Och för varje dag som går är man ett steg närmare den dagen. Usch, vad hemskt jag skriver men det är faktiskt bra att man tänker så för det får en att vilja leva varje dag som om det vore den sista.

Bra blogg förresten! Är ny i bloggvärlden så har inte sett din blogg förut.

Svar: Eller hur! Man ska se till att ha så roligt som möjligt... Jag tycker att vi bestämmer det!😀❤️
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 02:53:44
URL: http://laiten.blogg.se/
Postat av: Sara

Fantastiskt fint att du lyckades vända de svåraste ögonblicken till något vackert som gör familjen starkare. Jättefin blogg! :)

Svar: Tack snälla du! Ja, de små ögonblicken är värdefulla Asså. ❤️😀
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 04:03:46
URL: http://sarapeterssons.blogg.se
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg.

Svar: Tack snälla du! 😀
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 08:51:01
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Erika

Misstänker att ert barn är vaccinerat?
Tyvärr händer detta alldeles för många barn och läkarna hittar aldrig något fel, för de vill inte skylla på sina underbara vaccin. Detta är en vanlig biverkning som ingen vågar prata om!

Hoppas ni alla mår bättre, ta hand om er!


Svar: Ja, man vet aldrig... Usch va läskigt egentligen!
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 09:43:57
Postat av: beccyy

Fy vad hemskt... kram

Svar: Men det gick ju bra till slut 😀❤️ kram
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 10:30:37
URL: http://beccyy.blogg.se
Postat av: Anna

Fy vilken mardröm! Ta hand om er!

Svar: Tack och detsamma ❤️😀
Förortsmorsan

2015-03-11 @ 15:26:57
URL: http://inredningsanna.wordpress.com/
Postat av: Johanna

Jag var 12 år (idag 20) när jag fick mitt krampanfall. Jag minns det som att allt bara blev svart, jag var helt borta, och jag vaknar av att de klappar mig på kinderna och frågar vad jag heter. Jag var helt utpumpad men annars hade jag ingen aning om vad som hänt eller hur länge jag varit borta. 1 timme eller 1 sekund? Min farfar hade dött tidigare den våren och i efterhand har jag fått höra att pappa trodde han skulle få arrangera ytterligare en begravning, min begravning....

En tredjedel av alla människor får någon gång i livet ett, endast ett, krampanfall. Jag är en av dem, och nu även din son. Jag är otroligt glad att höra att han mår bra! Även om den halvtimmen är helt blank för min del så har jag förstått att det var en riktig mardröm för mina nära och kära.

KRAM ♡

Svar: Tack fina söta du för att du delar med dig! Vad skönt att det var ett anfall och inte fler. Antar att det inte diagnostiserades som EP? Stor kram till dig! ❤️
Förortsmorsan

2015-03-12 @ 07:52:29
Postat av: Anja

Fy fan!Vilken jävla mardröm!Jag blev tårögd när jag läste ditt inlägg... Tack för att du delar med dig ❤

Svar: Tack för att du läser! Det var en mardröm men vi vaknade upp ❤️
Förortsmorsan

2015-03-12 @ 09:13:42
URL: http://www.nosferatina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0