miktionsuretrocystografi

Jo men visst, tillbaka på Ks idag. På en bokad tid denna gång. En sk muc på Molly.

De går in med kateter och fyller blåsan med kontrastvätska för att se hur det ser ser ut när hon kissar. 

Det gjorde ont, så kan vi säga. 
Min alltid så smärttåliga tjej skrek högt. Grät och sa; -Det här går inte, mamma, det går inte, det gör för ont! 

När de försökte första gången så förstod jag att den sköterskan var rookie. Jag sa att jag vill att någon erfaren gör det. 
In med en ny som kändes säker. 

Hon försökte tre gånger och vid det laget hade molly typ panik och jag trodde på riktigt att hon skulle svimma.
Då sa jag stopp. Nån måtta får det vara.
Vi får en ny tid och då antingen med sövning eller lustgas.
Tuff dag för mitt hjärta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0