Minipolisen

Idag var jag med Charlie hos tandläkaren. Gick så bra så. 
För honom. 

Efter det åt vi lunch i Sollentuna centrum. Tyckte att det var lite folk för att va lunchtid, men när vi åkte därifrån så förstod jag varför. Klockan var då 10,38. 
Snacka pensionär liksom. 

Föräldrarna till de som åker skolbuss här ute på landet fick idag ett mail från rektorn att det hänt något mellan två elever på bussen igår, som gjorde några av de från lågstadiet oroliga och ledsna. 
Eftersom Molly åkte bussen hem till mig igår em och dessutom gick från bussen och hem utan någon kompis, så frågade jag henne om något hänt. 
Först sa hon näää men när jag berättade om rektorns mail så sa hon :  -jahaaaa, ja hon menar nog D, som hotade S med en sten! Äsch, han va inte så arg, men de mindre barnen blev lite ledsna.
Jag ba jaaaa, det kan man ju förstå... 

Min tuffa lilla tjej hade inte reagerat alls över det där. Dessutom var det bara hon och D(som är 12 år) som gick av bussen där och tog sällskap hemåt. Hon hade sagt åt honom att hon tyckte att han varit dum. 😱

Blir så varm i själen och stolt över henne. Även om jag många gånger förbannar hennes attityd och oräddhet. ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0