Bakslag

Jag visste att det skulle komma ett bakslag. Och fler därtill. 
Men ändå är det svårt att tänka rätt. 

Även om jag vet att de tankar som finns i huvudet bara är just tankar och inga sanningar, Så är det fan svårt att inse det nu. 

Jag andas, Bryter mönstret och tänker om.

Kroppen säger ifrån oxå. Fysiskt ont får jag. 
Jag veeeet att det inte är på riktigt. Jag veeeet att det är ångesten som får mig att må så här. Men ändå. 

Jobbigt. 
Nattsvart och tungt. 

Tänk om jag inte hade fått och får så bra stöttning som jag har. ❤️
Då hade jag varit alkoholist och förmodligen ensam. 

Jag vill dricka några glas och inte känna det här. Jag vill ta nån tablett och inte känna det här. 
Jag vill spela någon annan och låtsas må bra.
Men inte den här gången. 

Nu ska jag göra rätt.
Känna, andas, bryta mönstret. 
Jag kan det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0