Lördagstorsdag

Musse pigg på teve och kaffe i koppen. Ja, det blev ingen barnvakt, inte för lillskruttan. När morfar kom och hämtade så ville hon verkligen inte åka med. Jag kan inte tvinga henne. Så hon åkte me hem och lilla C till tant L. Kändes konstigt men blev mysigt ändå. Ni vet när man planerat att få vara barnfri från båda barnen en natt och nästan börjat känna lugnet redan, då blir det lite snopet. Men hon behövde nog lite egentid med mamma. Extremt mkt mamma nu... Sover i stort sett PÅ mig och är jag utom synhåll när vi är nånstans så kommer tårarna på en gång. Lilla Skruttan... Vi ger henne mkt mamma och rider ut stormen. Det har varit mkt för henne. Ett syskon, mindre tid på älskade dagiset och nu en flytt. Om barn i allmänhet så tycker jag att man får ju tänka efter lite när det gäller ens barn. Kanske lyssna på andra och fråga vad de tror. Om barn mår dåligt är det oftast psykiskt, inte fysiskt. Därför får jag kalla kårar när jag hör att man i ganska många fall sätter in medicin. Starka grejer som fan. För att barnet utagerar. Då blir det amfetamin. Fy fan asså. Lägg ner lite energi på barnen ist. Regler och konsekvenser är det som gäller. Och engagemang från föräldrarna. Å, jag blir så jäkla arg asså. Medicin liksom.

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller med.Har man den förbannade ynnesten att få barn får man fasiken ta och engagera sig lite och lägga manken till for heavens sake..

Mysigt all lillskrotan fick vara ensamen (alltså utan lillebror) as viktigt att barnen får ha förälderna för sig själv ibland utan att syskonet oxå ska ha uppmärksamheten.

Kram på dig!

2011-06-03 @ 22:54:40
URL: http://2-barnsmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0