Just idag är jag stark.

Jag blir helt snurrig. Det här ekorrhjulet snurrar verkligen på.
Innan man fick barn då bara rann allting på,. lite lugnt så där. Man gjorde vad man skulle och kanske mer.
Idag gör man det man ska men kanske lite mindre.
Eller egentligen gör man allt snabbare men hinner inte med precis allt ändå.
Det dåliga samvetet gör sig påmint JÄMT.

Lämna tidigt på dagis=dåligt samvete.
Hämta sent på dagis=dåligt samvete
Komma sent till jobbet=dåligt samvete.
Gå tidigt från jobbet=dåligt samvete.
Inte kunna träffa sina vänner så ofta som man faktiskt vill=dåligt samvete.

Ja, ni fattar.
man kan välja att skita i att ha dåligt samvete oxå. Bara känna lugnet och göra sitt bästa med allt.
Sen om man e lite värdelös, ja, då skiter man i det oxå.

På min ena axel sitter barnpsykologen Louise Hallin och vinkar OK på allt, bara man mår bra.
På den andra sitter alla curlingmorsors ledare med armarna i kors och arg blick.

Sambon säger att jag tänker för mycket.
Skulle jag liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0