Hardworking pappa.

Vafan hände liksom?
Jag skulle ju va den coola konsekventa mamman.
Hon som bara va bestämd och om hon fick ett spel i affären så skulle jag bara gå därifrån och låta henne komma efter.
Jag skulle va lugn och sansad och förklara hur allt funkar på ett pedagogiskt sätt.
Ha allt tålamod i världen och stå ut med arton miljader frågor, för det är viktigt för barn att få svar.
Yeah right säger jag bara.

Tjatar, gnatar, gnäller, trugar, ber, hotar och mutar. That´s me.
Efter en miljon "mamma, va e dä där?" och lika många förklaringar på vad en lyftkran är för nåt, då orkar jag inte va duktig.

Jag e iaf hennes egna världens bästa mamma.
Ja, hon har bara en, men iaf.


Idag blev det pulka hem från dagis, det var roligt! Hon tycker däremot inte alls om att åka fort. Jag sprang för jag trodde det skulle va kul för henne.
Hon satt och grinade bakom mig, mindre bra kanske.

Nu ska jag måla naglarna. Baj.

KOlla den här lillkorven, e hon någe perfekt eller what?
KOnstigt att hon envisas med att ha handväska innan hon fyllt tre bara, men men, det är inte jag som bestämmer, det vet ni ju.



Här försöker jag se likheter, men det enda jag ser är två öppna munnar. Det konstiga är att vi tittade på Madicken, det borde ju inte vara några överraskningar, eftersom vi sett den tyyyyp tusen gånger, utan överdrift.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

haha du är för härlig ibland!

2010-02-01 @ 21:59:55
URL: http://mattimon.blogg.se/
Postat av: carina s

Ja, hon är helt perfekt, supersöt med sina stoora ögon. :) Det där med pulkan påminner mig om precis i början när jag och Alex var tillsammans. Hela min familj var ute i snön och han skulle vara lite rolig så han placerade mina små syskonbarn på typ 1 år i en snowracer och sedan galopperade han iväg med sina älgkliv... och kvar på backen satt mina syskonungar förvånat.. och detta inför heela nya familjen och självklart även föräldrarna till dessa stackars små barn. Min tanke var bara "hur f-n tänkte han nu?".. men jag gifte mig med honom ändå tillslut. :) puss!

2010-02-01 @ 22:25:15
Postat av: Jag

HAHAHA! Jag hade gift mig med honom TACK VARE just det! fan va roligt...Här är Alex, min pojkvän, han äter barn!

PUSS

Sis-Ja, vi e rätt härliga, måste va från pappsen va?

2010-02-02 @ 08:11:20
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahahaha handväskan är nästan större än skruttan. Snälla mamma orkar du inte bära din egen väska kanske du ska tänka på att skaffa en mindre liksom. Nawwwww.

2010-02-02 @ 18:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0