Chilla ba.

Här satt jag och planerade mat för veckan. Same old story..såå trist att komma på nåt nytt och gott som går fort att laga. Då knackar det på dörren.
Där står en kille med två matkassar fulla med mat...och meny..för en hel veckas middagar. Recept som inte tar mer än en halvtimme att laga och allt redan inhandlat.

Dessutom mina kära vänner, så är allt ekologiskt och närproducerat i möjligaste mån.

Jahapp. Det låter som en dröm men det är det inte. Det är familjen Taikons nya grej som vi ska prova i två veckor.


Ni märker hur nöjd jag är va?


Kolla den här lilla muppen då...hahaha.

På lördag är det påskafton och knytis med sambons släkt. De vet ju hur mycket jag gillar att göra mat och hur bra jag är på det. Gissa vad vi ska laga och ta med oss?
20 st ägg.
De ska få för ägg asså. Ska fan måla de efter färgskala 1-20.

(Asså jag gillar dem som fan, de e coola, men de ska ändå för för ägg)


För övrigt har det varit en kanonhelg. För oss.

Min mamma har börjat tappa sitt hår nu. Det är fan ingen lek asså. Hon är tapper och starkare än vad jag trodde va möjligt.
Håret liksom... fy fan.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Köp muggen! den är ju as ball ;)peace and love ala shabbychic TYP

2010-03-28 @ 19:23:29
URL: http://mattimon.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad spännande! Jag får min första sändning nästa söndag. Var det några spännande rätter?

Var det bara veggo? Såg inget kött lr liknande på bilden.

2010-03-28 @ 20:02:23
Postat av: jag

Carina(vilken det nu är?)-Det var fågel, fisk, kött och veggo. En bra blandning mao. :-)

2010-03-28 @ 21:01:33
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad fint och vårigt det var här då. kram

2010-03-29 @ 09:56:12
Postat av: Carina

Det är Carina den fina... nä... Izabellas mor ;)

2010-03-29 @ 14:46:28
Postat av: Jag

Fia-Du vet ju hur pysslig jag är med sånt.



Carina-Såklart att det är du!! Va dum jag är. Vi pratar mer sen. Hoppas Bella kommer till helgen? Ringas imorrn.

2010-03-29 @ 15:19:44
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0