En kul grej.

Jag är ingen jämlikhetsjagare.
Jag ser de flesta saker som självklara och med johan har jag det jämlikt, om det är vad nån vill veta.
Mitt perspektiv på det är ju utifrån hur vi är formade. Skapta. Gjorda. Funtade som tjej och kille.
Tjejer är i de flesta fall bättre på att ta hand om sina barn. Vara mammor.
Killar är i de flesta fall bättre på att jaga och fylla på förråden. Vara pappor.
Så är det oftast. Så var det i grottan.
(Linda!)
Idag har vi lite större variation på våra sk roller. Vi tjejer jobbar, behöver vår egen tid och har egna åsikter (ha!). Killar är föräldralediga, skvallrar och sminkar sig.
Det är bra. Mycket bra.
Vart jag ville komma med det vet jag inte. Bara några tankar efter ett roligt samtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0