Skabbigt men kul.

Ja herre. Förortsmorsan har inte tacklat av än minsann. Hon klarar att partaja loss än.

Var ute på galej i lördags!
Nio tjejer, middagsbjudning utan dess like, mycket rötjut, trevligt sällskap och dessutom utgång lokalt.
Kvällen innehöll allt som hör en tjejmiddag till. Skvaller på HÖG nivå, Dricka, Bra musik och sminkning i mörkret strax innan man går ut (Detta rekommenderas INTE).

Väl ute på det nya haket i byn så möter man ju en del roliga personer kan man säga... Flanellskjorts-Bosse, Aspackade Arne, Sliskiga Stefan och Vassa Valle. My god asså. Dessutom fattar ingen nånting. Alkohol in, vett ut.

Jag kom på mig själv med att vara på kanelen när jag satt och skruvade av en skruvkork på vinflarran (i bilen på väg ut). Korken var redan av, upplystes jag lite fint.
Jag tyckte den satt lite väl hårt.

Det är väldigt många som går på det här stället vi var på, som liksom lever på gamla meriter. De tror att de fortfarande är sådär heta och PÅ som de var för tio-femton år sen. De är inte det. Inte ett dugg.
De kan ha blivit tjocka och glansiga men ska ändå dra på sig en sån där skjorta som alla småbrats har. Det slutar med att de ser ut som grisar i kostym eller en hemmagjord permanent. Skabbigt.


Men det var kul iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0