Damn, I´m old.


Jag lyssnar på melodikrysset.
Inte jämt, men om jag e vaken sätter jag gärna på det. Det e ju för jäkligt.
Det beror nog på att jag kommer ihåg när vi var hos mormor när vi va små. Då lyssnade hon och morfar på det när man vaknade, blandat med kaffelukt. Så jäkla mysigt ju. Även om de lyssnade med ruggigt hög volym.

Jag tittar på Landet runt.
Men där måste jag försvara mig med att det faktiskt är kul att kolla på ett program som förmedlar nån typ av glada nyheter. Lite avslappnat glatt och egentligen totalt ointressant. Gamle Bert i Lillhärdal som fick en enorm gädda på kroken och Gerda som har bott i sitt föräldrahus som hon ärvt av dem som ärvt det av sina föräldrar som ärvt det av sina. Till skillnad från att kolla på de vanliga nyheterna där man bara blir rädd för framtiden och deppad av religionernas jäkla fighter.

Jag lyssnar på P1.
När andan faller på.
Ja, vad säger man. Bättre det än att höra samma jäkla låt tre gånger på en timme och kanske tom lära sig nåt när man lyssnar. Brukar ju va rätt intressant diskussion.
Men P4 e ändå bäst.

En gång köpte jag en bingolott för att vi inte hade nåt annat för oss den kvällen.
Det kan jag däremot inte förklara alls.

Nu ska jag ringa mormor, hon ville ha recept på chokladtryffeltårtan från i lördags.
Det går utför.

Det här berättar ni inte för någon! Nån kan få för sig att jag är gammal i förtid.


Kommentarer
Postat av: StockholmsLudde

Ja, vad ska man säga, åldern tar ut sin rätt även för dig... Men du har ju faktiskt fyllt 30, tant :P

Gör testet på www.vuxenpoang.com så får vi alla veta sanningen, själv var jag 17 bast...

2007-10-18 @ 11:22:27
URL: http://stockholmsludde.blogg.se
Postat av: Fizn

Din vuxenpoäng är: 17


Din ålder borde vara 31.1 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

öh, inte så konstigt att jag måste visa leg när jag köper cigg

2007-10-18 @ 14:03:53
Postat av: me

poäng eller inte, jag KÄNNER mig asgammal, d e d som räknas.
Hur man ser ut...pyttsan! finns ju smink...TACK GODE för d.

2007-10-18 @ 20:58:38
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Maximon

Hej syrran!! förlåt att jag inte kom den lördagen :/ hade planerat med bruden och det hade varit massa knas mellan henne och mig så jag var tvungen att ställa saker till rätta.. hoppas du förstår , fortsätt skriva :D puss&kram //Bror din

2007-10-20 @ 16:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0