Fiskeänka med mobilt bredband.

Fiskeänka med rödtjut och datorn i knät.
Nu kanske ni tror att det är synd om mig som sitter här ensam på Österlen och blir lite på pikalurven.
Oh nej, det här är så jäkla nice. Dotter sover, sambo iväg på fiske, rödvin på stor ask, en brasa i vedspisen och mobilt bredband. Kanske inte va andra anser vara njutning men hey...En få va gla för de lilla!

Vi är i pappas hus som ligger utanför Simrishamn.
Vi kom idag efter att ha åkt från Ljungby där vi sov en natt på ett hotellsom va rätt okej. Vi hade bokat ett som vi, när vi såg det utifrån gatan, passerade snabbare än fort. Det såg ut som värsta ryskaknarkartillhållpå70talet-hotellet...shit, va scary.
Fick sova gott iaf och hotellfrulle vet ni ju va jag tycker om.

*fyller på lite vin*

Huset står tomt här hela året innan vi kommer och ändå funkar allt, det imponerar på mig. Vatten, el och värme funkar än så länge som det ska. Men vi har ju en liten hustomte som bor här i byn som klipper gräs och spolar vatten och kolla lite läget på grejerna. Han heter Assar och pratar så bred skånska så att jag blir helt snurrig asså.
Assar e ju ett riktigt svenskt namn men min sambo e tydligen helt på det klara att han heter AssaD. Det är rätt kul. En liten gubbe mitt i skåne som heter Assad. coolt. Jag låter honom tro det.

Det finns även en liten pub här i byn som ju faktiskt blir lite av ens räddning om man tröttnar på varandra eller bara vill se nååååågon annan. Vi gick dit idag för att äta lite mat och ta en stor öl.
Jaha, de har tydligen inga rättigheter längre för att han som haft det i alla år drack för mycket själv. tack för det liksom.
Han va från Göteborg.

Nä, nu ska jag röka litegrann.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0