Mambojambo.

Jag var på en föreläsning en gång i samband med en kick off. Där föreläste en kille som heter Thomas Enhager. Han pratade i ungefär tre eller fyra timmar och alla lyssnade intresserat och vissa till och med hänfört.
Han pratade om personlig utveckling och det egna ansvaret för den.

Jag fick med mig så många otroligt bra och givande saker men framför allt tankesätt. Ändrade faktiskt mitt tänkande på DEN dagen.

I stort sett så handlar det mesta om att tänka rätt. Att säga till sig själv och sin lilla hjärna hur man vill ha det och hur man vill må. För det går.
Om jag varje dag säger till mig själv att jag e värdelös, då kan man ju lista ut hur jag kommer att må och hur jag presterar.
Om jag däremot talar om för mig själv att jag e skitbra och att jag klarar nästan allt, då blir allting så mycket lättare.
Det är inte svårare än så.
Sjävklart finns all yttre påverkan, fysiskt tex.
Har jag blivit väckt varje natt och haft stressigt på jobbet i en veckas tid, då kan ni ge er fan på att det är svårt. För att inte säga jävligt svårt. Snudd på omöjligt.
Men det går. Det går iaf jäkligt mycket bättre än att göra tvärtom.

Jag skulle vilja att ni som läser, för det är några stycken (vilket är skitkul!), varje dag i en veckas tid, ger det här ett försök.
Gå upp på morgonen och även om kaffet e slut och väckarklocksjäveln inte ringde, så LE. Smajla utav bara tusan och tala om för er själva att ni är grymma. Smajlet känns fejk och är fejk, men ni ska fasen le ändå asså.
Ni är grymma och redo för en grym dag. Punkt jäkla slut.

Ja, det är jäkligt överpositivt och känns som mambojambo, men det skiter jag i.
Jag är ingen flummis och jag är inget fan av en massa veckotidningsdravel, men det här vet jag att det funkar.
Folk har sin religion som trygghet eller sin ateism som grund... Många olika prylar att förlita sig på.
Det här en min grej.

Det handlar inte om att prestera mer eller bättre, det handlar om att må bra inifrån och att känna sig grym helt enkelt. Prestationen kommer som en bonus.

Har man en situation som man inte trivs med, eller en känsla som stör en, då finns det egentligen bara två saker man kan göra. Hantera eller acceptera.
Ta tag i situationen och ändra den till hur du vill att den ska vara, ELLER, acceptera situationen som den är och gå vidare. Accepterar jag den så kommer jag självklart att tala om för mig själv att det går skitbra.

Prova, en vecka bara. Varje gång en negativ tanke dyker upp, knäck den med ett "Skitsamma, det löser sig" eller "Jag klarar det här skitbra". Om det inte löser sig så hantera det. Gör det själva.

Let me know hur det gick.
Jag kommer inte att acceptera nåt annat än att det funkar, för jag e grym helt enkelt.

Om jag blir rik nån dag så kommer jag att bjuda alla jag känner på en föreläsning, det är ett löfte.
Kolla in snubben;
http://www.enhager.se/

Pusshej och hörrni, imorrn är det fredag, det är oxå en grym dag.


Kommentarer
Postat av: Fia

Mitt motto (det rimmar ju på lotto) är "fake it 'til you make it". Jag tillhör den lilla skala folk som faktiskt vaknar jätteglad och bubblig men somnar surfis så jag ska prova din grej men köra den på kvällen istället. Le innan jag somnar. Återkommer med resultat.

2009-11-19 @ 22:03:29
Postat av: Jag

Fejkar man tillräckligt länge så mår man ju fan bra så det spelar ju ingen roll.

Le på kvällen måste oxå funka!

2009-11-20 @ 07:40:59
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Marcus

Är det den där grymma snubben från en föreläsning när vi jobbade på DELL? Han är faktiskt helt sanslöst duktig på att motivera folk. (och nej jag röker inte fortfarande, bara ibland =)

2009-11-20 @ 08:26:05
Postat av: Jag

Ja, det va han..men hade du börjat på Dell då verkligen? Jaja, skitsamma..Kul att du läser och bra att du bara röker ibland. :-)

2009-11-20 @ 09:03:02
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Ana

Läser och hör vad Du säger för Du har så jävla rätt, no doubt.



Vilken positiv miljö vi skulle leva i om alla människor (eller ja, minst hälften av alla) i vår omgivning, levde efter detta. Jag gör det så mycket jag bara kan, svackor ibland ja, men upp på jagärgrymoklarardetmesta-hästen så snabbt det bara går!



Kram på dig tjejen och ha en härlig helg!



2009-11-20 @ 11:17:37
Postat av: Therese

Jag hör dig vännen och jag är med :-)

Trevlig helg du underbara människa:-)

Kraaaaam

2009-11-20 @ 14:10:15
URL: http://familjelivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0