Pretty nice...

Ganska så härligt ändå. Jag är ju lättstressad som få. Eller så kan man kalla det nördig. Eller bara mån om att alla ska känna sig uppskattade och speciella vid tex julen. Hur som helst så är det inte lätt, inte med, och häng me nu... Mina skilda föräldrar som inte pratar med varandra, varav den ena ensam(utan ny partner), sambons skilda föräldrar med samma scenario, min mormor och morfar som vi inte umgås med, sambons två barn med olika mammor och sen vi, som ska planera ihop så att alla får tid, plats och en fin jul. Dagarna innan är jag varje år lika stressad och ledsen för att det inte går ihop. En vill såå, den andra tycker si och den tredje fattar inte ens att jag gör det. Men idag, när julen liksom är här på riktigt, då fattar jag själv... Det här är min familj. Inte som den i böckerna, filmerna eller den påhittade sagan, utan MIN fina familj. Kaos, olika viljor och en jävla massa knåpande, men ändå... Det är vi! Nu kör vi jul. Nu lär vi barnen att allt är inte som i sagorna, det är bättre.

Kommentarer
Postat av: Ana

Åh vad länge sen jag var här, tack för påminnelsen via FB! Du har så rätt i det du skriver vännen, tänk om man hade ensamrätt på att bestämma hur och var julen ska firas, och att alla nöjde sig med det oxå;) Önskar dig och DIN fina familj en underbar helg! P&K

2010-12-24 @ 08:13:44
Postat av: Helen

Hej du fina, kom ihåg att du är bäst. Bamsejulkramar,

2010-12-24 @ 13:19:37
Postat av: Gudmorsan

Enligt Wikipedia: "Familj är inom sociologin en grupp av individer i hushåll som förenas genom släktskap. Detta släktskap är ärftligt, men kan även utsträckas till att omfatta juridiska förhållanden, som till exempel giftermål, partnerskap eller adoption."

Så där ja, det innebär ju att även vi är "normala".

2010-12-25 @ 23:26:37
Postat av: Anonym

Anna!

Du är bäst,och gott nytt år!

2010-12-28 @ 18:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0