Töntelitönten

Lördag så det står härliga till.
Inget planerat och det är riktigt skönt. Jag behöver ladda om. Energin är liksom helst slut. Känner mig sur å vresig varje dag ju.
Man får tydligen inte skåla sig glad varje dag, det är tydligen nåt med beroende eller va det va.

Idag blev det långpromenad och fika med lillskrutt vid elva på ett lokalt fik som jag inte ens tänker nämna för att de är så värdo. De bygger om fint och så men tar fanimej hutlösa priser för en fika. Vi är i Märsta centrum liksom, kom igen. Okej om man betalar för the surroundings, men här e det ju bara alkisar och spelberoende rökare som härjar.

Efter det blev det finlurre i Sigtuna. Bara lilla familjen och vita dukar. Så jädrans mysigt!

Efter det rensade jag förrådet i vad som kändes som en evighet men va bara en och en halv timme. Resultatet syntes inte ens. Ni som vill ha, kom å ta. Ta allt ba.

Nu firar vi in lördagen med en skål och senare blir det äggmackor och vitt vin.

Nu känns livet skönt. Ta re lugnt å ba va e precis vad jag vill nu.

Pusselipusspuss (jag vet, skitnördigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0