Xem

Blev en härlig dag igår.
Mammas man mötte upp på KS och efter det besöket så blev det lunch med mamma på hennes jobb.
Sen fick vi skjuts hem. På vägen köpte vi lucialinne och krona till Molly. En punkt till att pricka av.
Kom hem till en glad Charlie. Han har i och med sömnen blivit en gladare unge! Skrattar och utforskar hela tiden.
På em kom svägerskan och finaste brorsbarnet. Fika och härliga pratstunder.

Eksemen beror på att hon är atopisk. Betyder att hudbarriären inte är komplett riktigt. Vi kommer att behöva smörja så länge hon är torr. Gör vi det med fet kräm ofta så slipper vi akutbehandla med kortison. Det gillar jag ju inte, så jag smörjer på.
Eksemskola får vi gå i med jämna mellanrum oxå. Tycker om kompetent vårdpersonal som vågar tala om för mig hur man gör.
Fick dessutom gå in i ett rum med tio läkarkandidater i ring, och berätta hur det är och har varit.

Nu ska jag duscha när lilleman sover. Tvätta håret är lyx.

Nästa fredag är det kryssning igen. Med bästa tjejerna. Ser knappt fram emot det alls. Energiboost.

Idag fick Molly öppna första luckan. Mysigt. Mindre mysigt att det blev en chokladkalender, men pappan får tydligen oxå va med å bestämma.
Fan oxå.
Nästa år gör jag en egen. Av kottar och bark.
Puss!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Ha ha ha! Du vet vad som gäller för Max.

Spar den som Molly äter ur så kan jag återanvända den och fylla med egentorkad frukt. Prutt!

2011-12-01 @ 10:58:03
URL: http://kiw.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha.Jamen den kalendern kommer ju ingen vilja ha ju ;)

2011-12-01 @ 14:04:38
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0