HvdVärk

Nä men väck mig kl sex äckliga byggjobbare, när sonen äntligen sover, gör det. Ett rejält dunkande av stenar mot lastbilsflak liksom. Uppskattas inte. Måste skälla på nån sen. Alla sover annars. Vågar inte gå upp med rädsla för att väcka dem. Det är sjukt segt att lägga Molly nu för tiden när kvällarna är ljusa. Somnar sent, vaknar tidigt och är en grinig tjej på dan. Dagis är ju som ni vet bara 15 h i veckan just nu. Hon säger själv att hon saknar dagis och jag märker att hon behöver mer stimulans. Sjukt system. Det ger ju ingen extra plats till nån annan utan det blir bara mindre att göra för personalen. Tycker så synd om henne. Men vi försöker göra en massa roligt ändå. Kostnaden för dagisplatsen är ändå densamma dock. Hur sjukt?! Mellan september och maj är det lägre avgift för då räknas det som allmän skola eller nåt, men juni till augusti betalar vi fullt trots att hon bara får vara där mellan 8 och 11. Sverige är bra och det är sjukt mkt billigare än i andra länder. Men man kan väl få va lite småbitter iaf. Nu vaknade lillfisen.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

åh sånt är ju typiskt ;(

2011-06-22 @ 08:02:55
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Therese

Det systemet verkar ju bara finnas för att "dom" egentligen tycker att vi föräldrar gott kan kan ta hand och aktivera våra barn själva och "dom" verkar inte tycka att kompisar på dagis är någon big deal.

Dessutom kanske "dom" håller tummarna för att vi ska välja att stå över dagis och hålla storsyskonen hemma och därmed inte behöva betala fullt för dagis trots att dom bara går 15h.



Då jag var hemma med lillebror så skulle jag gärna kunna ta 30h/v såklart att man inte vill att dom ska gå mer än 40h/v.

Jag hade det dock rätt bra för Tyra gick tis,ons,tor 9-14 och var ledig mån.fre.

Jamnen det var väl ett lång kommentar :-)

Kram på dig!!

2011-06-22 @ 10:08:58
URL: http://2-barnsmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Jag

Jo men eller hur....-mamma, varför får inte jag vara kvar med Nicole och sara?

Jag förstår att vi ska kunna ta hand om våra egna barn, såklart. Men om de älskar dagis och alla kompisar så betalar jag gääärna dubbelt om det skulle va så.. Inte nog med att hon fick ett syskon, hon fick träffa kompisarna på dagis mindre tid. Ja ja, finns barn som svälter oxå, men ni fattar va jag menar :-)

2011-06-22 @ 12:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0