Metodernas metod

Somna själv metoden kallas oxå för femminutersmetoden.
Jag, som alltid och först och främst vill att mina barn ska känna sig trygga, har varit emot den metoden som fasen.
Låta ett barn gråta tills de somnar? Uteslutet, det går inteee.

Men det är inte så.
Man lär sitt barn att somna om själv. Att det inte är farligt att sova ensam.

Sök på Berndt Eckerberg och somna själv metoden. Läs.

Molly har alltid mig hos sig när hon somnar. Hon vill inte somna själv.
Har aldrig använt metoden på henne och tycker nu lite synd om henne faktiskt.
Charlie vet att han ska sova redan när vi börjar sova-ritualen och drar ner persiennen. Då lägger han huvudet mot min axel och vi myser några minuter. Sen lägger jag ner honom och han vänder sig om och kramar snutten.

När han började sova ordentligt så började han även utvecklas snabbt. Äta bättre, skratta mer och upptäcka mer på egen hand. Såklart!

Coola grejer!


Kommentarer
Postat av: Lindapinda

Finaste Challe! <3 Fjärilar i magen för ungarna.

2011-11-01 @ 22:43:27
URL: http://kiw.blogg.se/
Postat av: Maria

Har själv två trygga och självsomnande barn som resultat av "metoden". Den har fått alla i familjen att må strålande! Sover barnen bra så sover mamma&pappa bra vilket såklart leder till en välmående familj. :) Hejja!!

2011-11-02 @ 06:44:15
URL: http://mammamary.blogg.se/
Postat av: Veronica

Man vill ju så väl med de små. Vill bara deras bästa. Men de är alla olika så det är svårt att veta hur.



Ska läsa om metoden du tipsar om för Bell är lite krånglig när det kommer till att somna :)



Kram

2011-11-02 @ 10:12:55
URL: http://eggdonation.blogg.se/
Postat av: Jag

V, läs och känn efter, men jag säger bara Do it!

2011-11-02 @ 17:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0